Co přináším

Praktické potřeby zákazníků jsou velmi různorodé a přínosů dosahujeme společně, zejména formou projektů zaměřených na konkrétní cíle:

oblast Zlepšování procesů

  • zkracování průběžné doby výroby ve všech typech výrob, lepší dodržování termínů zákazníků

    • zkracování a zlepšování přípravy zakázky do výroby (metody Standardizace, Týmová práce, ...)
    • zlepšování operativního - dílenského řízení (metody Dílenské řízení, Just in time,..)
    • zkracování montážních operací (metoda Nová montáž, ...)
  • snižování zásob (metoda Dílenské řízení, ABC, Kanban,...)

  • zlepšování systému řízení jakosti (metoda TQM, Jidoka, Standardizace,..)

  • zvyšování výkonnosti výrobního systému

    • linek, sítí pracovišť (metoda Teorie omezení - TOC)
    • pracovních, zejm. výrobních týmů (metoda Týmová práce)
    • analýza a racionalizace informačních toků jako příprava projektů na zavedení nového informačního systému

oblast Štíhlá výroba

  • omezování ztrát času strojů

    • zkracování přestaveb (metoda Rychlá změna,..)
    • zlepšování systému údržby zaměřené na operátory i profesionální údržbáře (metoda TPM)
    • zkracování náběhu nových strojů a výrobních linek (metoda Hladká přejímka)
  • odstraňování plýtvání ve výrobních operacích

    • objektivní normování práce, ergonomie, uspořádání pracoviště (metoda MOST)
    • omezování chyb pracovníků a strojů (metoda Poka Yoke)
    • zavádění výrobních buněk
  • snižování rozpracované výroby (metoda Dílenské řízení, Kanban,...)

  • úsporné hmotné toky a racionální doprava, manipulace a skladování (metody Kanban, Conwip, ...)

  • zavádění uspořádaných pracovišť (metoda Pět S, Lean Layout, ...)

  • omezování dopravních vzdáleností a racionalizace uspořádání výrobních středisek (metoda Lean Layout)

  • zlepšování možností manažerské kontroly procesů, toku výrobních zakázek, chování pracovníků

oblast Trvalé zlepšování

  • zavádění systémů trvalého zlepšování (metody Kaizen, CIP, KVP)
  • zvyšování schopnosti pracovníků zlepšovat procesy (metoda Průmyslová moderace, Workshopy)
  • lepší řízení velkých změn v podnikovém prostředí (metoda Projektové řízení)

Jak si ujasnit možnosti Průmyslového inženýrství a jak vytvořit zadání, zjistíte zde.

Typy průmyslových procesů

Zaměřuji se na zvyšování produktivity v hlavních i podpůrných průmyslových procesech:

  • příprava výrobních zakázek,

  • výroba dílů a montáže v kusové i sériové výrobě,

  • kontinuální výroba a trvale běžící zařízení,

  • dílenské řízení,

  • logistické procesy,

  • změny výroby na výrobních strojích a linkách,

  • údržba strojů,

  • trvalé zlepšování procesů.